Kategorie
informatyka klasa 6 Nauka zdalna

Informatyka bez komputera, klasa 6: Razem możemy więcej, lekcja 4 i 5

Przetestowałeś już grę w statki. Wiesz, że nie każdy nowy pomysł na grę jest “trafiony”. Przez kolejne dwie lekcje będziesz miał okazję pracować bardzo twórczo 🙂

Jak zapewne zauważyłeś, na ten temat przeznaczone są aż dwie lekcje. Możesz poprosić kogoś z domowników o pomoc 🙂

Problem zabłoconego miasta

Dawno, dawno temu w pewnym mieście nie było żadnej utwardzonej drogi. Poruszanie się po nim było szczególnie trudne po ulewach. Drogi spływały błotem, w którym grzęzły samochody. Nietrudno wyobrazić sobie, jak brudne były buty mieszkańców.
Burmistrz w końcu zadecydował, że część ulic musi być utwardzona (wybrukowana), ale nie chciał wydać na ten cel więcej pieniędzy niż to było konieczne. Chciał bowiem wybudować w mieście również basen. Określił zatem dwa warunki:

  1. Z każdego domu do każdego innego domu musi istnieć połączenie utwardzonymi drogami.
  2. Koszt utwardzenia ulic powinien być najmniejszy z możliwych.
    Poniżej znajduje się plan tego miasta. Liczba kamieni (brukowców) umieszczonych między poszczególnymi domami określa koszt utwardzenia tej drogi.
    Znajdź jak najlepszy sposób połączenia domów utwardzoną drogą. Określ jego koszt.
    Jaką strategię można wykorzystać do rozwiązania tego zadania?

Powodzenia!

Na zdjęcie twoich notatek (lub inną formę dokumentacji) oczekuję pod adresem: sp.gryfow.informatyka@op.pl do następnej lekcji zgodnie z twoim planem (lekcje numerujemy od 26 marca 2020). Pamiętaj, że masz przewidzianą tylko jedną lekcję w tygodniu. Tytuł/temat wiadomości uzupełnij zgodnie z wzorem: informatyka 6e Jan Kowalski, lekcja 4 i 5.

Otrzymuję dużo mejli, w pierwszej kolejności sprawdzam te, które są prawidłowo zaadresowane.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *